wirtualnie

Temat: Praca kierowcy kiedyś a dziś
pojazdów ciężarowych z przyczepami/naczepami. również po roku pracy na pojazdach powyżej 3,5t DMC kierowca posiadający kat II mógł przystąpić do kursu na prawo jazdy kat I (D). tutaj uwaga kandydat na ... do pośpiechu. to było zupełnie inaczej: kierowcę obowiązywał czas pracy jednak w większości pojazdów nie było tachografów. w latach '70-tych pokazłay się w Jelczach tachografy polskiej produkcji maki MERA gdzie wsadzało ... coś takiego jak Państwowa Inspekcja Gospodarki Samochodowej. bardzo często po popularnych imieninach pod bazę większych firm zajeżdżały samochody MO i wszystki pojazdy były sprawdzane, a trzeźwość kierowców szczególnie. gdy wszyscy wyjechali ... jeździć pusto. jeżeli jechał z Wrocławia do Poznania i nie miał ładunku powrotnego musiał zgłosić się do PSK (Państwowa Spedycja Krajowa) gdzie albo dostawał ładunek, albo pieczątkę o braku ładunku powrotnego. z Poznania wymagane były dwie pieczątki, w rzeczywistości wyglądało to tak, że podjeżdżało się na PSK w Poznaniu i bez kolejki dawoło się kartę mówiąc: "mam jeszcze jedną paletę do Kościana" ... mająca nigdy żadnego ładunku dająca tylko i wyłącznie pieczątki. wszystko można było załatwić. aby mechanik przyłożył się do pracy trzeba było przynieść falszkę wódki. aby kontorler puścił na bramie kosztowało to ... pracy była zamknięta, sprawdzano czy wnoszony jest alkohol, więc siła falszki była bardzo duża. cały układ przypominał to co się działo w polskiej piłce nożnej: każdy kto w tym czasie pracował...
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19646










Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed